Als verloskundige en als verloskundigenpraktijk is het heel belangrijk dat je ook telefonisch goed bereikbaar bent. Je hebt je vaste telefoonlijn met afwezigheidsvoicemail en als verloskundige heb je natuurlijk ook een mobiel nummer.

Op het gebied van telecom heeft de tijd ook niet stil gestaan en zijn er inmiddels (online) systemen die helemaal vanaf je mobiele telefoon te bedienen zijn. Met een paar handelingen bepaal je of de inkomende telefoontjes naar je collega of naar jou gaan; of dat ze binnenkomen op de vaste telefoon van de praktijk.

Een dergelijk systeem is ideaal voor:

 

  • verloskundigen die niet altijd bereikbaar kunnen zijn
  • praktijken die niet alle dagen of alle momenten middels de vaste lijn te bereiken zijn

Het bedrijf MT-PD biedt een totaaloplossing voor telefonische bereikbaarheid waarbij je als professional zelf de touwtjes in handen hebt. Concreet houdt dit o.a. in dat:

  • Je vaste telefoonlijn en alle mobiele telefoonlijnen worden geïntegreerd in één systeem.
  • Het systeem op je mobiel werkt ZONDER APP, er is GEEN data benodigd om het systeem te laten functioneren.
  • In dit systeem bepaal je door een eenvoudig meerkeuze menu hoe en of je bereikbaar wil zijn. De klant krijgt dan door of je bezig bent met een bevalling, spreekuur hebt etc..
  • Als je een cliënt belt dan ziet je cliënt altijd het vaste nummer van de praktijk in haar scherm staan. Als ze dit nummer vervolgens weer terugbelt dan krijgt ze de oorspronkelijke beller aan de telefoon.
  • Meerdere verloskundigen, geen probleem. Door het invullen van de agenda schakelt het systeem automatisch en is altijd handmatig te overrulen.
  • Optioneel kun je je afwezigheidsmelding/voicemail door een professionele stem laten inspreken.
  • Een voor de cliënt en voor de verloskundige professionele, duidelijke, en zeker persoonlijke manier van communicatie.

De hieronder getoonde geluidsfragmenten geven duidelijk weer hoe het in z’n werk gaat. De teksten kun je vanzelfsprekend zo maken als je wenst en de keuze van de teksten is zeer eenvoudig vanaf je mobiel in te stellen en binnen 10 seconden actief.

 

Pamela, verloskundige in Lelystad, gebruikt inmiddels het systeem en beschrijft haar ervaring als volgt:

“Als verloskundige vind ik persoonlijke zorg heel belangrijk. Daar is directe bereikbaarheid van de verloskundige naar mijn mening een groot onderdeel van. Het kan echter zeer storend werken als je tijdens een bevalling of een consult meerdere malen “gestoord” wordt door de telefoon, zeker als deze belletjes geen spoed zijn. Maar omdat je niet weet of het belletje spoed is, moet je de telefoon altijd aannemen. De oplossing van mt-pd is voor bovenstaand probleem ideaal. Je bent altijd direct bereikbaar, mensen krijgen direct de verloskundige aan de telefoon, geen assistente (hier hechten cliënten veel waarde aan), maar wanneer het niet uit komt kan de telefoon door een simpele doorschakel optie even op “stil” gezet worden. Wanneer de telefoon dan gaat weet je dat je op moet nemen, want het is spoed. Door de uitleg van het bandje en omdat je anders altijd bereikbaar bent hebben mensen begrip voor de situatie en bellen, indien het geen spoed is, op een later moment terug of spreken een bericht in.”

En nog een tevreden klant:

Geweldige oplossing!

Wij zijn een verloskundigenpraktijk met 4 verloskundigen, 2 waarneemsters en een receptie die bezet is op bepaalde tijden. Wat wij tot voor kort deden is bij de overdracht ook het overdragen van de diensttelefoon en de pieper. Dit kwam soms helemaal niet uit vanwege de tijd en afstanden maar het moest toch gebeuren.

Sinds een tijdje alweer maken we gebruik van de telefonieoplossing van MT-PD waarmee we in de praktijk veel efficiënter werken doordat we op onze eigen mobiel de dienst kunnen laten beginnen en eindigen. Helemaal geweldig is het kunnen laten horen van een andere tekst die de beller hoort als je et een bevalling bezig bent of gaat. Als je deze tekst activeert kan de beller je nog altijd bereiken als er een calamiteit is. Natuurlijk zet je de tekst aan en uit op je eigen mobiel.

Onze cliënten zijn er ook zeer over te spreken, ze hoeven maar één nummer te onthouden ongeacht of ze een vraag hebben of dat iets van spoed aan de orde is.

Ook de pieperdienst hebben we of een andere betrouwbare manier kunnen indelen, we hebben nu meer controle hierover en scheelt behoorlijk aan kosten per jaar.

Dank je wel MT-PD voor deze flexibele en betrouwbare oplossing. We zijn ook blij dat we niet gekozen hebben voor de oplossing die op een App gebaseerd is.

Vriendelijke groet,

Terese

Mocht je hier belangstelling voor hebben mail dan naar frank@pinpointparents.nl. We zorgen er dan voor dat MT-PD geheel vrijblijvend contact met jullie opneemt.

Menu